جنبش ملی گرایی نوین ایران

لینک اینستاگرام حزب اینجا

لینک فیسبوک حزب اینجا

چشم اندازی که در آینده یکی از احزاب ایران خواهد شد:

ناسیونالیسم دو چهره دارد. چهره زشت و چهره زیبا.  توهین و تحقییر نژادهای دیگر روی زشت ناسیونالیسم است. ناسیونالیسم باید در ذات خود انترناسیونالیسم را هم به دنبال داشته باشد.

متاسفانه این روزها جریان های ملی گرایی در ایران سر درگم هستند و هر گروهی داعیه ملی گرایی ایرانی است. برخی در ایران اصلا ظاهر ملی ندارند حتی بیانات ضد ملی دارند اما در باطن با جان خود برای ایران معامله می کنند. مثل جوان های مذهبی شیعه و معتقد که ملی گرایان اصیل هستند و غیرت دارند هر چند چیزی از مفاهیم سیاسی ملی گرایی ندانند یا ممکن است برداشت اشتباه داشته باشند یا حساسیت به دلایل تاریخی داشته باشند که البته حق دارند.

برخی خود را جبهه ملی میدانستند اما جزایر سه گانه ایران را اماراتی می دانستند و اقدام شاه در بازگشت آن را صهیونیستی و اسراییلی دانسته و ایران را اشغالگر می دانستند. یا واگذاری بحرین به انگلیس که توسط مصدق انجام شد. یا شخصی مثل بختیار ملی گرا چه شاهپور چه تیمور که با دولت عراق ضد ایران همکاری می کردند.

یا عده ای به نام ملی مذهبی که رفتارهای مشکوک ضد ملی داشتند و موقع جنگ اصرار در پس فرستادن اف 14 داشتند و قصد داشتند کشور را در برابر صدام با سفارش پنهانی آمریکا بدون سلاح کنند.

عده ای دیگر داعیه ملی گرایی دارند که نماینده نسل سرخورده هستند و به خاطر لج بازی با حکومت مذهبی شعارهای ضد دینی می دهند. بدون اینکه مطالعه ای جامع و بدون تعصب درباره تاریخ ایران داشته باشند. از ملی گرای لاییک و سکولار داریم تا ملی گرایی ضد اسلامی و یا ملی مذهبی یا نوع اسلامی-ملی (یعنی نوع مشایی-احمدی نژادی).

برخی از اینها احزاب سیاسی با اهداف مغشوش و پنهان هستند و فقط نام ملی گرایی را به یدک می کشند و در این میان واقعا جای یک جریان ملی گرایی منطقی و مبتنی بر واقعیتها و حقایق اجتماعی و تاریخی خالی است. میخواهیم یک جریان ملی گرایی به عنوان آلترناتیو معرفی کنیم که فاشیستی و نژادستیز نیست. در عین اینکه ملی گراست انترناسیونالیست هم هست (دقیقا مبتنی بر اندیشه کوروش). یعنی همه نژادها و انسانها را دوست دارد و تشیع را بخشی از هویت ملی میداند. البته به مرور زمان اعتدال و پختگی در آن تزریق خواهد شد. این جریان ملی گرایی را به ملی گرایی کوروشی حسینی معرفی مینماییم.

این جریان ضمن علاقمندی و پاسداشت فرهنگ ملی ایران باستان، فرهنگ و کیش ایرانیان دوران میانه (یعنی تشیع) را هم جزو فرهنگ ایرانی می داند. اتفاقا فرهنگ حسینی را فرهنگ ناب ایرانی و موثر به رسیدن آنچه حتی در ایران باستان بدان نرسیده بودیم می داند.

تعصب و جانبداری و نفی هیچ کدوم از دو بخش ایران را دامن نمی زند بلکه پیوندی زیبا و سازگار و هم افزایی هم مد نظر است. محرم به همان اندازه زیبا و ارجمند است که نوروز است. محرم از حیث گستردگی موضوع و مقبولیت عامه یک مسئله کاملا ملی و فراملی است. حتی در مسایل سیاسی منطقه ای از جمله عراق آذربایجان یمن لبنان پاکستان هند و شمال آفریقا یک مسئله کاملا راهبردی و استراتژیک است.

جنبش ملی سده وابسته به این حزب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



بازگشت به بالا


فیسبوکگوگلاینستاگراملینکدینjobتوییتر

  
  job